Az Úr Jézus Krisztus azért jött a földre, hogy
fáradhatatlanul szolgálja az ember szükségleteit. Elvette
erőtlenségünket, hordozta betegségeinket (Mt 8:17), hogy az emberiség
minden nyomorán enyhíthessen. Azért jött, hogy levegye rólunk a
betegség, a nyomor és a bűn terhét. Isten azért küldte, hogy az embernek
tökéletes gyógyulást hozzon; hogy egészséget, békességet adjon neki, és
tökéletessé tegye jellemét.
Különbözőek voltak a körülményei és a nehézségei azoknak, akik
segítségért esedeztek, de senki, aki hozzá jött, nem távozott
elégedetlenül. Áradt belőle a gyógyító erő, és az embereket testileg,
szellemileg, lelkileg meggyógyította.
A Megváltó munkája nem korlátozódott sem időhöz, sem helyhez.
Könyörülete nem ismert határt. Gyógyítása és tanítása oly sok embert
érintett meg, hogy nem volt Palesztinában a köré sereglett sokaság
befogadásához elég nagy épület. Galilea hegyeinek zöld lankáin, a fő
útvonalakon, a tengerparton, a zsinagógában és mindenhol, ahol betegeket
lehetett hozzá vinni, kórháza megtalálható volt. Minden nagy- és
kis-városban, minden faluban, amelyen áthaladt, rátette kezét a
szenvedőkre és meggyógyította őket. Ahol szívesen fogadták üzenetét,
biztosította az embereket mennyei Atyjuk szeretetéről. Naphosszat
szolgált a hozzá fordulóknak; esténként pedig azok rendelkezésére állt,
akiknek napközben fárasztó munkával kellett megkeresniük családjuk
nyomorúságos kenyerét.
Jézus az ember megváltásának félelmetes felelősségét hordta.
Tudta, hogy ha nem történik gyökeres változás az emberiség elveiben és
szándékaiban, mindnyájan elvesznek. Ezt a terhet hordta lelkében; senki
sem mérhette fel, milyen nagy súly nehezedik reá. Gyermekkorában,
ifjúságában és férfikorában magányos volt. Közelében lenni mégis a
mennyet jelentette. Naponta próbákkal és kísértésekkel találkozott; nap
mint nap
érintkezésbe került a gonoszsággal, és látta, milyen hatalma van a
bűnnek azokon, akiket meg akart áldani és menteni. Jézus mégsem
lankadt, mégsem csüggedt el.
Minden vágyát teljesen alárendelte küldetésének. Azzal tette
dicsővé életét, hogy mindenben Atyja akarata volt számára az első. Anyja
- amikor a gyermek Jézust a rabbik iskolájában találta - így szólt:
"Fiam, miért cselekedted ezt velünk?" Jézus így válaszolt - és
válaszában életművének alapeszméje tükröződik: "Mi dolog, hogy engem
kerestek? Avagy nem tudjátok-é, hogy nékem azokban kell foglalatosnak
lennem, amelyek az én Atyámnak dolgai?" (Lk 2:48-49).
Jézus élete az állandó önfeláldozás élete volt. Ezen a világon nem
volt otthona, kivéve, amit barátai szeretetből - mint vándornak -
nyújtottak neki. Azért jött, hogy a legszegényebbek életét élje értünk,
és hogy a nincstelenek és szenvedők között éljen és munkálkodjék.
Elismerés és megbecsülés nélkül járt-kelt azok között, akikért olyan
sokat tett.
Mindig türelmes és derűs volt; a szenvedők az élet és a béke
hírnökét üdvözölték benne. Meglátta, hogy miben szenvednek szükséget a
férfiak és a nők, a gyermekek és az ifjak. Mindnyájukat hívta: "Jöjjetek
énhozzám."
Szolgálata során Jézus több időt szentelt gyógyításra, mint
prédikálásra. Csodái tanúsították szavainak igaz voltát: nem azért jött,
hogy romboljon, hanem hogy mentsen. Ahova csak ment,
könyörületességének híre megelőzte. Amerre elhaladt, egészségüknek
örvendeztek és új képességeiket próbálgatták azok, akiken könyörült.
Tömegek gyűltek köréjük, hogy tőlük hallják meg, mit cselekedett az Úr.
Sokak számára az Ő hangja volt az a hang, amit életükben először
hallottak, az Ő neve az első szó, amit kiejtettek, az Ő arca az első
arc, amire tekintetük ráesett. Hogyne szeretnék Jézust és hirdetnék
dicséretét! Amint áthaladt a városokon, olyan volt Ő, mint az élet
folyója, amely életet és örömet áraszt.
"Zebulonnak földje és Naftalinak földje,
A tenger felé, a Jordánon túl,
A pogányok Galileája,
A nép, amely sötétségben ül vala,
Láta nagy világosságot,
És akik a halálnak földében és árnyékában ülnek vala,
Azoknak világosság támada" (Mt 4:15-16).
A Megváltó minden egyes gyógyítását felhasználta arra, hogy
mennyei alapelveket ültessen az emberek értelmi és lelki világába. Ez
volt munkájának célja. Földi áldásokat hintett, hogy az emberek szívét
kegyelme evangéliumának befogadására késztesse.
Krisztus elfoglalhatta volna a legmagasabb helyet a zsidó nemzet
tanítói között, de Ő inkább az evangéliumot hirdette a szegényeknek.
Helyről helyre vándorolt, hogy az országutakon és az ösvényeken járók
hallhassák az igazság igéit. A tengerparton, a hegyoldalon, a városok
utcáin, a zsinagógában hallható volt az Igét magyarázó szava. Sokszor
tanított a templom külső udvarában, hogy a pogányok is hallhassák
beszédét.
Krisztus tanítása annyira más volt, mint az írástudók és
farizeusok írásmagyarázata, hogy az emberek felfigyeltek rá. A rabbik
hosszasan foglalkoztak a hagyományokkal, az emberi elméletekkel és a
spekulációkkal. Sokszor tették magának a Szentírásnak a helyére azt,
amit emberek tanítottak és írtak a Szentírásról. Krisztus tanításának
tárgya Isten Igéje volt. A kérdezősködőknek egyszerűen így válaszolt:
"Meg van írva"; "A törvényben mi van megírva?"; "Mint olvasod?". Akár
barátban, akár ellenségben támadt érdeklődés, minden alkalommal az Igét
tárta fel. Világosan és hatalommal hirdette az evangélium üzenetét.
Szavai reflektorfénybe helyezték a pátriárkák és próféták tanításait, és
az Írások új kinyilatkoztatásként tárulkoztak fel az emberek előtt.
Hallgatói soha azelőtt nem fogták fel ilyen világosan Isten Igéje
értelmének mélységeit.
Soha nem volt olyan evangélizátor, mint Krisztus. Ő volt a menny
Fensége, de megalázkodva magára vette emberi természetünket, hogy ott
találkozzék az emberekkel, ahol vannak. Krisztus, a szövetség hírnöke,
az üdvösség örömhírét hozta minden embernek: gazdagnak és szegénynek,
szabadnak és rabszolgának. Nagy Gyógyítókénti híre Palesztina-szerte
elterjedt. A betegek elmentek oda, amerre útja vezetett, hogy segítségét
kérjék. Sok gondterhelt ember is megkereste, hogy hallhassa szavait, és
érezhesse kezének érintését. A dicsőség Királya így járt városról
városra; szerény emberi öltözékben hirdette az evangéliumot, és
gyógyította a betegeket.
Részt vett a nemzet nagy évi ünnepein, és a formaságokba merült
tömegnek mennyei dolgokról beszélt, így hozva emberközelbe az
örökkévalóságot.
Mindnyájuknak hozott kincseket a bölcsesség tárházából. Olyan
egyszerűen beszélt, hogy nem lehetett nem megérteni. Sajátos
módszereivel segített mindazoknak, akiket bánat és megpróbáltatás ért.
Tapintattal, szíves jóindulattal, gyógyulást és erőt nyújtva szolgált a
bűnbeteg léleknek.
A tanítók fejedelme a legismertebb képzetek társításával
igyekezett utat találni az emberekhez. Úgy mutatta be az igazságot, hogy
az később hallgatói szívében mindig a legszentebb emlékekkel és
érzésekkel fonódott össze. Tanításaiból megérezték, hogy tökéletesen
azonosul érdekeikkel és örömeikkel. Ezek a tanítások olyan
félreérthetetlenek, példái olyan találóak voltak, és szavaiból annyi
együttérzés és derű sugárzott, hogy hallgatóit magával ragadta. Az az
egyszerűség és őszinteség, ahogy a nincsteleneket megszólította, minden
szavát szentté tette.
Micsoda szorgos életet élt! Nap mint nap látták, hogy belép a
szegények és szomorkodók szerény otthonába; reménységet hirdetett a
csüggedőknek, és békességet a nyugtalanoknak. A kedves, meleg szívű,
irgalmas Jézus szertejárva felemelte a lesújtottakat, és vigasztalta a
szomorkodókat. Ahova csak ment, áldást vitt.
Jézus - mialatt a szegényeknek szolgált - kereste, miként
közelítse meg a gazdagokat. Igyekezett megismerkedni a gazdag, művelt
farizeusokkal, a zsidó főemberekkel és a római vezető réteggel.
Elfogadta meghívásaikat, részt vett ünnepségeiken, megismerkedett
foglalatosságaikkal és az őket érdeklő dolgokkal, hogy szívükhöz
férkőzhessék, és megmutathassa nekik azt a gazdagságot, amely nem múlik
el soha.
Krisztus eljött, hogy megmutassa: a felülről kapott erővel az
ember tiszta erkölcsű életet élhet. Lankadatlan türelemmel, megértéssel
és segítőkészséggel könnyített az emberek ínségén. Szelídsége és
kedvessége kiűzte a lélekből a nyugtalanságot és a kételyt, a kétkedés
szertefoszlott, a gyűlölködést felváltotta a szeretet, a hitetlenséget a
bizalom.
Jézus mondhatta, akinek csak akarta: "Kövess engem!", és akinek
szólt, az felkelt és követte Őt. Megtört a világ varázsa. Szavai
hallatán eltűnt a szívből a kapzsiság és a becsvágy, és az emberek
felszabadultan követték a Megváltót.
Testvéri szeretet
Krisztus nem ismert el semmilyen nemzetiségi, rangbeli vagy
vallási különbséget. Az írástudók és farizeusok helyhez és néphez
akarták kötni a menny ajándékait, és ki akarták zárni az áldásokból
Isten földi családjának többi tagját. Krisztus pedig azért jött, hogy
ledöntsön minden válaszfalat; hogy megmutassa: kegyelmének és
szeretetének ajándékait szabadon élvezheti mindenki, akárcsak a levegőt,
a világosságot vagy a földet felüdítő záporesőt.
Krisztus élete olyan vallást alapított, amelyben nincsenek
kasztok; olyan vallást, amely közös testvéri kötelékbe von zsidót és
pogányt, szabad embert és rabszolgát. Isten előtt nincs különbség.
Semmilyen diplomáciai meggondolás nem befolyásolta cselekedeteit. Nem
tett különbséget szomszéd és idegen, barát és ellenség között. Az élet
vizére szomjúhozó lelkület volt az, ami szívét megindította.
Jézus nem mellőzött egyetlen embert sem; minden emberben értéket
látott. Gyógyítását mindenkinek felkínálta. Bármilyen embercsoportban
találta magát, időhöz és körülményekhez szabott oktatást adott. Ha
látta, hogy valaki semmibe veszi vagy bántalmazza embertársát, még
jobban tudatosult benne, hogy az embernek milyen szüksége van az Ő
isten-emberi megértésére. Reményt akart ébreszteni a legdurvábbak, a
legkevésbé ígéretesek szívében is; arra biztatta őket, hogy ők is
feddhetetlenné és ártatlanná válhatnak, olyan jellemre téve szert, amely
Isten gyermekeiként hirdetné őket.
Sokszor találkozott Sátán foglyaiként vergődő emberekkel, akiknek
nem volt erejük e csapdából kitörni. Ezekhez a csüggedt, beteg,
megkísértett, elbukott emberekhez Jézus a legnagyobb tapintattal és
részvéttel szólt; azt mondta, amire szükségük volt és amit megértettek.
Mások éppen közelharcot vívtak a lelkek ellenségével. Ezeket kitartásra
bátorította, arról biztosítva őket, hogy győzni fognak, mert Isten
angyalai mellettük állnak, és győzelemhez segítik őket.
Jézus nagyra becsült vendégként ült a vámszedők asztalánál,
megértő magatartásával és közvetlen kedvességével tanúsítva, hogy
elismeri emberi méltóságukat. Az emberek vágytak arra, hogy méltók
legyenek bizalmára. Áldást és életet adó erővel hullottak szavai szomjas
szívükbe. Új érzések ébredtek bennük, és a társadalom e kitaszított
tagjai előtt kitárult egy új élet lehetősége.
Bár Jézus zsidó volt, tartózkodás nélkül vegyült a samáriaiak
közé, semmibe véve nemzetének farizeusi szokásait. Előítéleteikkel
szemben elfogadta e lenézett emberek vendégszeretetét. Betért otthonukba
éjszakai szállásra, leült asztalukhoz, evett a kezükkel készített
ételekből, tanított utcáikon, és a legszívélyesebben és legudvariasabban
kezelte őket. Amíg szívüket az emberi együttérzés szálaival magához
kötötte, isteni kegyelemmel felkínálta nekik az üdvösséget, amit a
zsidók elutasítottak.
Személyes szolgálat
Krisztus nem mulasztott el egyetlen alkalmat sem, amely az
üdvösség evangéliumának hirdetésére nyílt. Figyeljük csak a samáriai
asszonyhoz intézett csodálatos szavait! Jézus Jákób kútjánál ült, az
asszony pedig éppen vízért jött, és meglepetésére Jézus szívességet kért
tőle. "Adj innom!" - mondta. Friss vizet kívánt, és ugyanakkor kaput
akart nyitni, hogy felkínálhassa az asszonynak az élet vizét. "Hogy
kérhetsz inni zsidó létedre éntőlem, aki samáriai asszony vagyok?! -
kérdezte az asszony. - Mert a zsidók nem barátkoznak a samáriaiakkal."
Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az Isten ajándékát, és hogy ki az, aki
ezt mondja néked: Adj innom!; te kérted volna őt, és adott volna néked
élő vizet... Mindaz, aki ebből a vízből iszik, ismét megszomjúhozik.
Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg
nem szomjúhozik; hanem az a víz, amelyet én adok néki, örök életre
buzgó víznek kútfeje lesz őbenne" (Jn 4:7-14).
Micsoda érdeklődést tanúsított Krisztus egyetlen asszony iránt!
Milyen komolyak és sokatmondóak voltak szavai! Hallatukra az asszony
otthagyta vedrét, bement a városba, és ezt mondta barátainak: "Jertek,
lássatok egy embert, aki megmonda nékem mindent, amit cselekedtem. Nem
ez-é a Krisztus?" Azt olvassuk, hogy "abból a városból... sokan hívének
benne a samaritánusok közül" (29, 39. vers). És ki tudja felmérni,
micsoda lélekmentő hatása volt ezeknek a szavaknak az azóta eltelt évek
során is?
Ha valahol a szívek megnyílnak az igazság befogadására, Krisztus
kész útbaigazítást adni. Kinyilatkoztatja nekik az Atyát, és azt, hogy
milyen szolgálatot fogad el Ő, aki olvas a szívben. Jézus nekik nem
példázatokban beszél, hanem - mint az asszonynak a kútnál - ezt mondja:
"Én vagyok az, aki veled beszélek".
2013. július 21., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Utolsó napi szombattartók.Avagy akiken Isten pecsétje található.
Az ószövetségi próféciák világossá teszik, hogy az emberi történelem utolsó napjaiban azok, akik hűek Istenhez, a hetedik nap megfigyelői ...
-
Izrael gyermekei a pusztában vándoroltak, amikor három napig nem találtak iható vizet. Szenvedtek a szomjúságtól és „zúgolódott a nép Móz...
-
https://www.youtube.com/watch?v=k5rFXBXqIH0&list=PLuAiL6ufHg62_umel9W-xgGwWBLD4jdKc jelenések könyve sorozat D...
-
Az emberiség történelmét "nyomorúság", "sötétség" és "homály" (Ézsa 8:21) jellemezte. Hosszú száza...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése