A világ Megváltója szertejárt és mindenütt jót
cselekedett. Milyen komolyan figyelte hallgatói megváltozott
arcvonásait, ha a nép előtt állt és az
örök Igazság szavaival szólt hozzájuk! Azok az arcok, melyek mély
érdeklődést és tetszést fejeztek ki szavai hallgatásánál, megadták
számára az elégtételt. Amikor a világosan kifejtett igazság valamely
dédelgetett bűnt vagy bálványt érintett, észrevette az arcvonások
változásán: a hideg, szigorú, kitérő tekinteteken, hogy nem szívesen
fogadják az igazságot. Jézus tudta, hogy hallgatói rászolgáltak a bűn
világos megfeddésére és az a fénycsóva, amellyel bevilágította lelkük
sötét kamráit, a legnagyobb áldásukra szolgált volna, ha befogadják.
Krisztus feladatául tűzte ki: egyszerű, de világosan érthető,
irányadó igazságokat felállítani, amelyek - ha követik azokat - békét és
boldogságot szereznek a léleknek. Ő be tudott pillantani a szívbe.
Látta a dédelgetett bűnöket, amelyek megrontják az életet és a jellemet,
és a lelket távol tartják Istentől. Rámutatott ezekre a bűnökre, hogy
az emberek igazi megvilágításban lássák meg, és meneküljenek tőle.
Egyesekben, akik igen megkeményedett külsőt mutattak, Ő reményt keltő
embereket látott. Tudta, hogy majd elfogadják az igazságot és hűséges
követőivé válnak.
Ha az igazság nyílvesszője a hallgatóság szívébe hatolt, és ott az
önzés korlátait ledöntve alázatot, magába szállást és végül hálát
teremtett, a Megváltó szívét nagy öröm töltötte be. Amikor látta az
összegyűlt hallgatók tömegét és felismerte azok arcát, akiket már
korábban is látott, szemei örömet tükröztek vissza, mivel ott országa
részére reményteljes alattvalókat látott.
Krisztus hírnökei, akiket majd kiküld maga helyett, ugyanilyen
érzésűek, ugyanilyen komolyak lesznek. Akiket megkísért a gondolat, hogy
munkájukat nem méltányolták eléggé és ezért könnyen elcsüggednek,
gondolják meg, hogy Jézus ugyanilyen kemény szívekkel találkozott és még
súlyosabb tapasztalatokat szerzett, mint amilyenekben valaha is részük
volt, vagy részük lehet. Türelmes szeretettel oktatta az embereket.
Mélyreható bölcsessége ismerte hallgatói lelkének összes szükségletét és
ha észrevette, hogy az Általa hozott béke- és szeretetüzenetet
elutasítják, szívét mélységes bánat töltötte el.
A világ Megváltója nem használt külsőségeket. Nem világi bölcsességet
hirdetett. A világ nem ismerte fel az emberi külső alatt Isten
Fiának dicsőségét. "Utált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak
férfia és betegség ismerője." Ő volt az, aki "felnőtt, mint... gyökér a
száraz földből", alak és ékesség nélkül, hogy "nem volt kívánatos
ábrázata". De Ő kijelentette: "Az Úr Isten lelke van énrajtam azért,
mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak:
elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a
foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást." (Ésa. 53:2-3;
61:1)
Krisztus ott közelítette meg az embereket, ahol éppen voltak. A
legerőteljesebb és legegyszerűbb nyelven tárta eléjük a tiszta
igazságot. Az alacsony származású szegények, a legműveletlenebbek is meg
tudták érteni az Őbenne való hit által a legmagasztosabb igazságokat.
Senki sem érezte szükségét, hogy tudósoktól kérjen felvilágosítást
tanaira vonatkozólag.
A tudatlanokat nem zavarta meg titokzatos szavakkal vagy művelt
kifejezésekkel, amelyeket nem értettek meg. Ő, a valaha ismert tanítók
legnagyobbika, tanításában a legvilágosabb, a legegyszerűbb és
leggyakorlatiasabb volt.
"Az igazi világosság eljött már a világba, amely megvilágosít
minden embert." (Jn. 1:9) A világnak voltak nagy tanítói, férfiak óriási
értelemmel és éleslátással; férfiak, akiknek szavai gondolkodásra
indítottak és a tudás széles területeit megnyitották - ők mint az
emberiség vezetői és jótevői tiszteletben részesültek. Azonban van
valaki, aki fölötte áll mindannyiuknak. "Valakik pedig befogadják Őt,
hatalmat ad azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek... Az Istent soha senki
nem látta; az egyszülött Fiú, aki az Atya kebelében van, az jelentette
ki Őt." (Jn. 1:12, 18)
Nyomon követhetjük a világ nagy tanítóinak sorát, ameddig emberi
feljegyzések állnak rendelkezésünkre, azonban a világosság már előttük
itt volt. Amint a naprendszerben a hold és a csillagok a Nap
visszatükrözött fénye által ragyognak, úgy sugározzák vissza a világ
nagy tanítói - amennyiben tanításaik igazak - az Igazságosság Napjának
sugarait. Minden felemelő gondolat, minden felfedezés a világ
Világosságától származik.
A MI IDŐNKRE SZÓLÓ TANÍTÁS
Énókh és Keresztelő János olyan tapasztalatokat szereztek,
amelyekre nekünk is szükségünk van. Sokkal többet kell tanulmányoznunk e
férfiak életét, mint ahogyan tettük. Az egyikét, aki elragadtatott a
mennybe, anélkül, hogy halált látott volna; a másikét, aki Krisztus
eljövetele előtt előkészítette az Úr útját és egyengette ösvényét.
Énókh tapasztalata
Énókhról olvassuk, hogy 65 éves volt, amikor fia született, és
azután háromszáz évig Istennel járt. Élete első felében szerette és
félte Istent és parancsolatait
megtartotta. Fia születése után még nagyobb tapasztalatot
szerzett: Szorosabb összeköttetésbe került Istennel. Amikor látta
gyermeke szeretetét, feltétlen bizalmát, amikor érezte saját apai
szívének gyöngédségét elsőszülötte iránt, ez mind értékes oktatás volt
számára Isten csodálatos szeretetéről az emberek iránt, amely
megnyilvánult Fia odaadásában. Tanítás volt ez arról a bizalomról,
amellyel Isten gyermekei viseltetnek mennyei Atyjuk iránt. Isten
Krisztuson keresztül megnyilvánuló mérhetetlen, kifürkészhetetlen
szeretete képezte elmélkedésének tárgyát éjjel és nappal. Lelkének
minden erejével igyekezett kinyilvánítani ezt a szeretetet az
embereknek, akik között élt.
Az, ahogy Énókh Istennel járt, nem elragadtatásban vagy látomásban
nyilvánult meg, hanem kiterjedt mindennapi életének minden
kötelezettségére. Nem vált remetévé, aki teljesen elzárkózik a világtól,
hanem Isten ügyéért munkálkodott. A családban, az emberekkel való
beszélgetéseiben mint férj és apa, barát és polgár, mindig Isten
állhatatos, kitartó szolgája volt.
Ilyen tevékeny élet közepette Énókh állandóan fenntartotta
kapcsolatát Istennel. Minél sürgősebb és súlyosabb volt a munka, annál
állhatatosabbak és komolyabbak voltak imái. Bizonyos időközökben
továbbra is teljesen visszavonult minden társaságtól. Egy ideig az
emberek között tartózkodott, hogy tanítással és példaadással szolgálja
őket, majd elvonult egy-egy időszakra, hogy egyedül legyen, mert éhezte
és szomjúhozta azt
a mennyei ismeretet, melyet egyedül csak Isten adhat.
Az Istennel való ilyen bensőséges érintkezés által Énókhban
mindjobban visszatükröződött az isteni képmás. Arca szent fénytől
ragyogott, attól a fénytől, amely Jézus arcán is világított. Ha
visszatért az Istennel való érintkezések után, még az istentelenek is
félelemmel vegyes tisztelettel tapasztalták arcán a menny fényességét.
Az évszázadok folyamán hite mind erősebbé, szeretete mind mélyebbé
vált. Az ima az ő számára a lélek lélegzetvétele volt. Életét a menny
légkörében élte.
Midőn a jövő eseményei feltárultak előtte, Énókh az igazság
prédikátora lett. Elvitte Isten üzenetét mindazokhoz, akik hajlandók
voltak meghallgatni az intő szózatot. Azon a földön, ahol Káin menekülni
próbált Isten színe elől, ott hirdette Isten prófétája azokat a
csodálatos kinyilatkoztatásokat, amelyeket látomásában nyert. "Ímé -
jelentette ki -, eljött az Úr az Ő sok ezer szentjével, hogy ítéletet
tartson mindenek felett és feddőzzék
mindazok ellen, akik közöttük istentelenek, istentelenségük minden cselekedetéért."
(Júdás 14-15)
Mindazok, akik beszélni hallották, érezték Isten erejét, amely
szolgájának működését kísérte. Egyesek figyeltek intésére és elfordultak
bűneiktől, de a nagy tömeg kigúnyolta a szent üzenetet. Az utolsó
időkben Isten szolgái hasonló üzenetet hoznak a világnak, amelyet az
emberiség többsége ugyancsak hitetlenséggel és gúnnyal fogad majd.
Ahogyan múltak az évek, egyik a másik után, a bűn áradata mind
nagyobbá és mélyebbé, és Isten ítéletének felhői mind sötétebbé váltak.
Énókh azonban a hit tanúbizonyságának útját folytatva intett, kérlelt és
tanított, igyekezett megakadályozni a törvényáthágás áradatát és
feltartóztatni az igazságszolgáltatás villámcsapásait.
Az akkori nemzedék emberei gúnyolták annak balgaságát, aki nem
igyekezett aranyat, ezüstöt halmozni, vagy birtokokat szerezni. Énókh
szíve azonban örök kincsek után vágyott. Ő látta a mennyei várost, látta
a Királyt dicsőségben Sion közepén, és minél nagyobbra nőtt körülötte
az uralkodó gonoszság, annál erősebben vágyakozott Isten városa után.
Bár még a Földön tartózkodott, hit által a világosság birodalmában élt.
"Boldogok, akiknek szívük tiszta, mert ők az Istent meglátják."
(Mt. 5:8) Énókh háromszáz évig igyekezett elérni a szív tisztaságát,
hogy összhangban legyen a mennyel. Háromszáz évig járt Istennel. Napról
napra vágyakozott szorosabb összeköttetésben élni Istennel; a Vele való
érintkezése mind bensőségesebbé vált, míg végül Isten magához vette. Ott
állt az örökkévaló világ küszöbén, csak egy lépés volt közötte és az
áldottak országa között - és most a kapuk kinyíltak. Az Istennel való
együtt járás, melyre oly sokáig törekedett a Földön, most folytatódott -
és belépett
a szent város kapuján, az emberek közül elsőként.
"Hit által vitetett fel Énókh, hogy ne lásson halált, mert
felvitetése előtt bizonyságot nyert afelől, hogy kedves volt Istennek."
(Zsid. 11:5) Ilyen bensőséges közösségre hív el minket is Isten. Ilyen
szent jellemmel kell rendelkeznie azoknak is, akiket az Úr az emberek
közül magához vesz második eljövetelekor.
Keresztelő János tapasztalata
Keresztelő Jánost pusztai életében Isten oktatta. Tanulmányozta kinyilatkoztatásait
a természetben és a Szentlélek vezetésével a próféták írásait is.
Tanulmányának és elmélkedéseinek tárgya éjjel és nappal Jézus Krisztus
volt, annyira, hogy szíve-lelke és elméje teljesen megtelt ezzel a
csodálatos képpel.
Szemlélte a Királyt a maga szépségében, és önmagát teljesen
elvesztette szem elől. Látta a szentség méltóságát és felismerte saját
tehetetlenségét és méltatlanságát. Isten üzenetét kellett hirdetnie.
Isten erejében és igazságosságában kellett megállnia. Félelem nélkül
lépett fel, mint a menny hírnöke, mivel az Eljövendőre tekintett. Bátran
állhatott meg földi uralkodók előtt, mivel azelőtt remegve hajolt meg a
királyok Királya előtt.
Nem alaposan kidolgozott érvelésekkel vagy finoman szőtt
elméletekkel hirdette János az üzenetet. Félelmetesen, komolyan és mégis
reménységgel hangzott kiáltása a pusztából: "Térjetek meg!" (Mt. 3:2)
Ez a kiáltás újszerű, különös erővel hatott az emberekre. Az egész népet
felrázta. Tömegek özönlöttek a pusztába.
Tanulatlan parasztok és halászok a környékről, római katonák
Heródes barakkjaiból, a légiók parancsnokai oldalukon fegyverrel, készen
arra, hogy leverjenek bármit, ami lázadásra utal, kapzsi vámszedők
vámbódéikból és imaszíjas papok a szanhedrinből. Mindannyian hallgatták.
Utána mindannyian, még a hideg, érzéketlen, csúfolódó farizeusok és
sadduceusok is gúnyolódás nélkül távoztak, mert szívüket áthatotta
bűneik tudata. Heródes a palotájában hallotta az üzenetet és a gőgös,
bűnterhes élet által megkeményedett uralkodó remegett a megtérésre szóló
felhívás hallatán.
Jánoséhoz hasonló munka végzendő el a mi korunkban, a Krisztus
második jövetelét megelőző időszakban. Isten olyan férfiakat kíván, akik
felkészítenek egy népet arra, hogy megálljon az Úr nagy napján. A
Krisztus nyilvános fellépését megelőző üzenet így szólt: "Térjetek meg,
vámszedők és bűnösök; térjetek meg, farizeusok és sadduceusok;
elközelített a mennyek országa!" Olyan nép vagyunk, amely hisz Krisztus
hamarosan bekövetkező visszajövetelében, azért ezt az üzenetet hozzuk:
"Készülj Istened elé!" (Ámós 4:12)
Üzenetünknek éppoly határozottnak kell lenni, mint Jánosé volt. Ő
királyokat feddett meg törvényszegésükért. Noha élete veszélyeztetve
volt, nem habozott Isten Igéjét kinyilatkoztatni. Nekünk is ugyanilyen
hűséggel kell végeznünk munkánkat. Ahhoz azonban, hogy Jánoséhoz hasonló
üzenetet hirdethessünk, hozzá hasonló lelki tapasztalattal kell
rendelkeznünk. Ugyanannak a munkának kell végbemenni bennünk is. Istent
kell szemlélnünk, és Őt szemlélve el kell veszítenünk énünket szemünk
elől.
Természettől fogva Jánosnak is voltak hibái és gyengeségei,
hasonlóan más emberekhez, de az Isten iránti szeretet átalakította
jellemét. Miután Jézus már megkezdte tanítói működését, Jánoshoz
járultak tanítványai, azzal a panasszal, hogy mindenki az új tanítót
követi. Ekkor János megmutatta, hogy milyen világosan megértette a
Messiáshoz való viszonyát, és örömmel üdvözölte Őt, akiknek az útját
előkészítette.
"Az ember semmit sem vehet - mondta -, hanem ha a mennyből adatott
neki. Ti magatok vagytok a bizonyságaim, hogy megmondtam: nem vagyok én
a Krisztus, hanem hogy Őelőtte küldettem el. Akinek jegyese van,
vőlegény az; a vőlegény barátja pedig, aki ott áll és hallja őt,
örvendezve örül a vőlegény szavának. Ez az én örömöm immár betelt. Annak
növekednie kell, nékem pedig alább szállanom." (Jn. 3:27-30)
Mivel János hitben feltekintett a Megváltóra, az önmegtagadás
magaslatára emelkedett fel. Nem az embereket igyekezett magához vonzani,
hanem gondolataikat mind magasabbra és magasabbra irányította, mígnem
elmerültek Isten Bárányának szemlélésében. Hiszen ő maga csupán egy hang
volt, egy kiáltás a pusztában. Örömmel vállalta most a visszavonulást
és csendet, hogy minden szem az Élet Világosságára tekinthessen.
Akik hűséggel betöltik hivatásukat, mint Isten hírnökei, nem
követelnek tiszteletet a maguk számára. Az önzés megsemmisül a Krisztus
iránti szeretettől. Felismerik, hogy feladatuk - Keresztelő Jánoshoz
hasonlóan - hirdetni: "Ímé, az Istennek Báránya, aki elveszi a világ
bűneit!" (Jn. 1:29)
A próféta lelkében az "én" helyét isteni világosság foglalta el.
Szavaival - amelyek majdnem ugyanazok voltak, mint Jézus Krisztus szavai
- bizonyságot tett Isten dicsőségéről. "Aki felülről jött - mondta -
feljebb való mindenkinél. Aki a földről való, földi az és földieket
szól; aki a mennyből jött, feljebb való mindenkinél... Mert Ő, akit az
Isten küldött, az Isten beszédeit szólja." (Jn. 3:31, 34)
Jézus Krisztusnak e dicsőségében részesedik minden követője. Az
Üdvözítő elmondhatta: "Mert nem a magam akaratát keresem, hanem Annak
akaratát, Aki elküldött engem, az Atyáét." (Jn. 5:30) János
kijelentette: "Isten nem mérték szerint adja a Lelket!" Így van ez
Krisztus követőivel. Mi csak akkor fogadjuk be a menny világosságát, ha
hajlandók vagyunk megüresíteni magunkat énünktől. Isten jellemét csak
úgy ismerhetjük fel és Jézus Krisztust csak akkor tudjuk hitben
elfogadni, ha hajlandók vagyunk minden gondolatunkat foglyul adni a
Krisztus iránti engedelmességre. Akik ezt cselekszik, mindannyian
elnyerik, mérték nélkül, a Szentlelket. Krisztusban
"lakozik az Istennek egész teljessége és ti Őbenne vagytok beteljesedve". (Kol. 2:9-10)
János életét nem tunyaságban, aszketikus szomorúságban vagy önző
elkülönülésben töltötte el. Időközönként az emberek közé ment és
figyelmes szemlélője volt mindannak, ami a világban történt.
Visszavonultan, csendes helyről figyelte az események alakulását. A
Szentlélek által megvilágosított tekintettel tanulmányozta az emberek
jellemét, hogy megtudja, hogyan érheti el szívüket a mennyei üzenettel.
Rajta nyugodott küldetésének súlya. Nagyon is tudatában volt missziója
fontosságának. Elvonultságában igyekezett elmélkedés és ima által lelkét
megerősíteni az előtte álló nagy munka elvégzésére.
PÁL, A POGÁNYOK APOSTOLA
A legelsők között áll Pál azok közül, akiket elhívtak Krisztus
evangéliumának prédikálására, minden igehirdető előtt a hűség, az
odaadás és a fáradhatatlan munka példaképe. Tapasztalatai és tanítása a
prédikátori tisztség szentségét illetőleg gazdag forrás és ösztönző erő
mindazok számára, akik az evangélium szolgálatában állnak.
Pál, megtérése előtt, ádáz ellensége és üldözője volt Jézus
követőinek. Amikor azonban Damaszkusz kapujánál a hang szólt hozzá, a
menny fénysugara behatolt lelkébe, a kinyilatkoztatásban, amelyet a
Megfeszítettről ott és akkor nyert, felismerte azt, aki elhívatva volt
egész életét megváltoztatni. Ettől a pillanattól kezdve a dicsőség Ura
iránti szeretet képezte életének legnagyobb célját, akinek szentjeit oly
irgalmatlanul üldözte. Rá bízatott "ama titok kijelentése, amely örök
időktől kezdve el volt hallgatva". (Rm. 16:25) "Ő nékem választott
edényem - jelentette ki az angyal, amikor megjelent Anániásnak -, hogy
hordozza az én nevemet a pogányok és királyok és Izráel fiai előtt."
(Ap. csel. 9:15)
Pál hűsége Megváltója iránt sohasem ingott meg szolgálata hosszú
ideje alatt. "Atyámfiai, én önmagamról nem gondolom, hogy már elértem
volna - írta a filippibelieknek -, de egyet cselekszem, azokat, amelyek
hátam mögött vannak, elfelejtem, azoknak pedig, amelyek előttem vannak,
nékik dőlve, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnan
felülről való elhívása jutalmára." (Fil. 3:13-14)
Pál élete tele volt különböző változatos munkával. Városról
városra, területről területre utazva elbeszélte a kereszt történetét;
lelkeket térített az
Evangéliumhoz és gyülekezeteket alapított. Ezekről állandóan
gondot viselt és számos levelet írt hozzájuk, amelyekben tanításokat
közölt. Időközönként mesterségét folytatta, hogy megélhetését
biztosítsa. De tevékeny életének közepette sohasem tévesztette szem elől
az egyetlen nagy célt: felülről való elhívása betöltését.
Pál életét mennyei légkör övezte, és aki érintkezésbe került vele,
érezte Krisztussal való harmóniájának hatását. Az a tény, hogy saját
életével példázta az általa hirdetett igazságokat, először meggyőző erőt
kölcsönzött igehirdetéseinek. Ebben rejlik az igazság hatalma. A
megszentelt élet keresetlen, öntudatlan befolyása a legmeggyőzőbb
prédikáció a kereszténység mellett. Bizonyítékok, még ha nem is lehet
megcáfolni őket, esetleg csak ellenszegülést váltanak ki, de az
istenfélő élet példájában olyan erő rejlik, amelynek ellenállni teljes
lehetetlenség.
Az apostol szíve szeretetben lángolt a bűnösök iránt és minden
igyekezete arra irányult, hogy lelkeket mentsen. Önmegtagadásban és
kitartásban nem múlta felül egyetlen hittérítő sem. Az elnyert áldásokat
olyan jutalomnak tekintette, amelyeket mások áldására kell használnia.
Nem mulasztott el egyetlen alkalmat sem, hogy a Megmentőről bizonyságot
tegyen vagy segítsen a bajban lévőkön. Ha meghallgatásra talált,
igyekezett szembeszállni a gonosszal és a hallgatókat elvezetni az
igazság útjára.
Pál sohasem feledkezett meg felelősségéről, amely rajta mint
Krisztus szolgáján nyugodott. Isten felszólítja számadásra, ha lelkek az
ő kötelességmulasztása következtében vesznek el. "Bizonyságot teszek
előttetek a mai napon - jelentette ki -, hogy én mindenek vérétől tiszta
vagyok." (Ap. csel. 20:26) "Amelynek lettem én szolgája az Isten
sáfársága szerint - mondja az evangéliumról -, amelyet nékem adott rátok
nézve, hogy betöltsem az Isten igéjét. Tudniillik ama titkot, mely el
volt rejtve ősidők óta és nemzetségek óta, most pedig megjelentetett az Ő
szenteinek, akikkel az Isten meg akarta ismertetni azt, hogy milyen
nagy a pogányok között eme titok dicsőségének gazdagsága, az tudniillik,
hogy
a Krisztus ti köztetek van, a dicsőségnek ama reménysége. Akit mi
prédikálunk, intvén minden embert és tanítva minden embert minden
bölcsességgel, hogy minden embert tökéletesnek állassunk elő a Krisztus
Jézusban. Amire igyekezem is, tusakodva az Ő ereje szerint, mely én
bennem hatalmasan munkálkodik." (Kol. 1:25-29)
Ezek a szavak Krisztus munkása elé a tökéletesség magas fokát
állítják, amelyet azonban elérhet mindenki, aki rábízza magát a nagy
Tanító vezetésére és naponta kíván tanulni Krisztus iskolájában. Az
Isten hatalma határtalan, és az a prédikátor, aki nagy szükségben
egyedül Krisztusra bízza
magát, biztos lehet afelől, hogy elnyeri azt, ami hallgatói számára szükséges "mint élet illata, az életre".
Pál apostol írásai igazolják, hogy az evangélium prédikátora
példaképe legyen azoknak az igazságoknak, amelyeket hirdet, "senkit
semmiben meg ne botránkoztassunk, hogy a szolgálatunk ne
szidalmaztassék". Titushoz írja: "Az ifjakat hasonlóképpen intsed, hogy
legyenek mértékletesek. Mindenben magadat add példaképül a jó
cselekedetekben; a tudományban romlatlanságot, méltóságot mutatva,
egészséges, feddhetetlen beszédet; hogy az ellenfél megszégyenüljön,
semmi gonoszt ne tudjon rólatok mondani." (Tit. 2: 6-8; II. Kor. 6:3)
Saját munkájáról a korinthusi hívőkhöz írt leveléből kaphatunk
képet: "Ajánljuk magunkat mindenben mint Isten szolgái; sok tűrésben,
nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban, vereségben, tömlöcben,
háborúságban, küszködésben, virrasztásban, böjtölésben. Tisztaságban,
tudományban, hosszútűrésben, szívességben, Szent Lélekben, tettetés
nélkül való szeretetben, igazmondásban, Isten erejében; az igazság jobb
és bal felől való fegyvereivel; dicsőség és gyalázat által, rossz és jó
hír által; mint hitetők és igazak; mint ismeretlenek és mégis
ismeretesek; mint megholtak, és ím élők; mint ostorozottak és meg nem
ölöttek; mint bánkódók, noha mindig örvendezők; mint szegények, de
sokakat gazdagítók; mint semmi nélkül valók és mindennel bírók." (II.
Kor. 6:4-10)
Pál szívét betöltötte a mélységes, megingathatatlan
felelősségtudat, és szoros összeköttetésben munkálkodott azzal, aki az
igazságosságnak, kegyelemnek és igazságnak forrása. Krisztus keresztjébe
kapaszkodott mint az eredményesség egyetlen biztosítékába. A Megváltó
szeretete volt az
a soha meg nem ingatható alap, amely fenntartotta az önmagával
vívott és a gonosz hatalmasságai elleni küzdelmében, mialatt haladt
előre Krisztus szolgálatában, a világ elutasítása és ellenségei
akadékoskodásai közepette.
A gyülekezetnek a mostani veszélyes napokban egész
munkáshadseregre van szüksége, akik Pálhoz hasonlóan kiképezték magukat
használhatóságra, mélységes tapasztalattal bírnak isteni dolgokban és
telve vannak megfontoltsággal és buzgósággal. Megszentelt, odaadó
férfiakra van szükségünk, akik bátrak és igazak, akiknek lelkében Jézus
rajzolódik ki, akikben "a dicsőségnek ama reménysége él". (Kol. 1:27)
Akiknek ajkai szent tűztől érintve "hirdetik az Igét". (II. Tim. 4:17)
Az ilyen munkások hiányában Isten ügye elerőtlenedik, és súlyos hibák -
hasonlóan a halálos méreghez -
szennyezik be az erkölcsi életet és homályosítják el az emberiség nagy részének reménységét.
Ki fogja a hűséges, munkában kimerült zászlóvivők helyét betölteni,
akik életüket feláldozták Isten igazságáért? Hajlandók-e ifjaink
elfogadni atyáik kezéből a szent reménységet? Készülnek-e a hűségesek
elköltözése után a megüresedett állások betöltésére? Figyelembe veszik-e
az apostol felhívását, meghallják-e a kötelességteljesítésre hívó
szózatot, az önzés és becsvágy kielégítését szolgáló serkentés
közepette, amely ifjúságunkat el akarja csábítani?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Utolsó napi szombattartók.Avagy akiken Isten pecsétje található.
Az ószövetségi próféciák világossá teszik, hogy az emberi történelem utolsó napjaiban azok, akik hűek Istenhez, a hetedik nap megfigyelői ...
-
Izrael gyermekei a pusztában vándoroltak, amikor három napig nem találtak iható vizet. Szenvedtek a szomjúságtól és „zúgolódott a nép Móz...
-
https://www.youtube.com/watch?v=k5rFXBXqIH0&list=PLuAiL6ufHg62_umel9W-xgGwWBLD4jdKc jelenések könyve sorozat D...
-
Az emberiség történelmét "nyomorúság", "sötétség" és "homály" (Ézsa 8:21) jellemezte. Hosszú száza...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése