Az
apostolok Jézus családjának tagjai voltak, és Vele járták végig gyalog
Galileát. Osztoztak Vele az út fáradalmaiban, nehézségeiben. Hallgatták
beszédeit, együtt jártak, beszélgettek Isten Fiával, napi útmutatása
alapján tanulták meg, hogyan dolgozzanak az emberiség felemeléséért. Míg
Jézus a köré sereglő hatalmas sokasággal foglalkozott, tanítványai
kíséretében voltak, hogy teljesítsék parancsait, könnyítsék munkáját.
Segítettek rendet tartani a nép között, elhozták a szenvedőket a
Megváltóhoz, mindenkit vigasztaltak. Megkeresték az érdeklődő
hallgatókat, magyarázták nekik az Írásokat és többféleképpen
munkálkodtak lelki javukra. Tanították, amit Jézustól hallottak, minden
nap gazdag élményekre tettek szert. De egyedül is kellett tapasztalatot
szerezniük a munkában. Szükségük volt még számos tanításra, nagy
türelemre, szelídségre. Most, amíg még a Megváltó személyesen volt
velük, rámutathatott hibáikra, és tanácsolta, helyreigazította, majd
kiküldte őket, mint képviselőit. }
Amíg
Vele voltak, a tanítványokat gyakran összezavarta a papok és farizeusok
tanítása, de problémáikkal Jézushoz mentek. Ő a hagyományokkal szemben a
Szentírás igazságait tárta eléjük. Így erősítette bizodalmukat Isten
igéjében, és nagymértékben oldotta félelmüket a rabbiktól, lazította
kötődésüket a hagyományokhoz. A Megváltó életének példája sokkal
hatékonyabb volt a tanítványok nevelésében, mint egymagában bármilyen
oktatás a tantételekre. Amikor elváltak Tőle, minden tekintet, hangsúly
és szó eszükbe jutott. Gyakran, amikor összeütközésbe kerültek az
evangélium ellenségeivel, megismételték szavait, és ahogy látták azok
hatását az emberekre, ez igen megörvendeztette őket.
Jézus
maga köré hívta a tizenkettőt, és megparancsolta: menjenek széjjel
kettesével a városokba és falvakba. Senkit sem küldött ki egyedül, hanem
testvért a testvérrel, barátot a baráttal. Így segíthették,
bátoríthatták egymást, együtt tanácskoztak, imádkoztak, mindegyikük
ereje kiegészítette a másik gyöngeségét. Jézus ugyanígy küldte ki később
a hetvenet. Az volt a szándéka, hogy az evangélium hírnökei így
társuljanak. A mi időnkben is sokkal sikeresebb lenne az evangéliumi
munka, ha szorosabban követnénk ezt a példát.
A
tanítványok üzenete ugyanaz volt, mint Keresztelő Jánosé, vagy magáé
Krisztusé. "Elközelített az Istennek országa" (Mk 1:15). Nem volt szabad
vitába keveredniük az emberekkel, hogy a Názáreti Jézus-e a Messiás,
hanem nevében kellett az Ő irgalmas cselekedeteit véghezvinniük. Ő
parancsolta nekik: "Betegeket gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok,
halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen
adjátok" (Mt 10:8).
Szolgálata
során Jézus több időt szentelt a betegek gyógyításának, mint a
prédikálásnak. Csodái bizonyították szavainak igazságát: nem
elveszíteni, hanem megmenteni jött. Igazságossága előtte járt, az Úr
dicsősége pedig mögötte. Bárhová ment, irgalmas cselekedetei megelőzték.
Ahol csak elhaladt, az emberek, akiken könyörült, egészségben
örvendeztek, s próbálgatták újonnan visszanyert erejüket. Tömegek
gyűltek köréjük, hogy ajkukról hallják, amit az Úr művelt velük. Sokak
számára Jézus hangja volt az első, melyet hallottak, neve az első,
melyet kiejtettek, arca az első, melyet láttak. Miért ne szeretnék tehát
Jézust, s zengenék dicséretét? Ahogy áthaladt a falvakon, városokon,
olyan volt Ő mint az életadó folyó, élet és öröm áradt, amerre csak
ment.
{DA 350.3}
Krisztus
követőinek Hozzá hasonlóan kell munkálkodniuk. Enni kell adnunk az
éhezőnek, felruháznunk a mezítelent, megvigasztalnunk a szenvedőt, a
lesújtottat. Szolgálnunk kell a kétségbeesettet, reményt kell keltenünk a
reménytelenben. Számunkra is beteljesedik az ígéret: "Igazságod előtted
jár; az Úr dicsősége követ" (Ésa 58:8). Krisztusnak az önzetlen
szolgálatban megnyilvánuló szeretete hatásosabb a gonosztevő
megjobbításában, mint a pallos vagy a törvényszék. Ezek a törvényszegő
elrettentéséhez szükségesek, ám a szerető misszionárius ennél többet
tehet. A szív a megrovás hatására gyakran megkeményedik - ám Krisztus
szeretetére meglágyul. A misszionárius nemcsak hogy megszabadít a testi
betegségektől, hanem a Nagy Orvoshoz vezetheti a bűnöst, Ő
megtisztíthatja a lelket a bűn poklosságától. Isten terve az, hogy
szolgái által a betegek, a szerencsétlenek, a gonosz lelkek
megszállottjai meghallják az Ő hangját. Emberi képviselői által Jézus
olyan Vigasztaló akar lenni, amilyet a világ nem ismer.
A
tanítványoknak első misszióútjukon csak "Izrael házának eltévelyedett
juhaihoz" (Mt 10:6) kellett menniük. Ha már ekkor hirdették volna az
evangéliumot a pogányoknak vagy a samaritánusoknak, elvesztették volna
befolyásukat a zsidók felett. A farizeusok előítéleteinek felszításával
olyan vitába keveredtek volna, amely már munkájuk kezdetén
elbátortalanítja őket. Még maguk az apostolok is lassan értették meg,
hogy az evangéliumot minden nemzetnek el kell vinni. Míg fel nem fogják
ezt az igazságot, addig nem készültek föl a pogányokért végzett munkára.
Amennyiben a zsidók elfogadják az evangéliumot, Isten hírvivőként
küldte volna ki őket a pogányokhoz. Ezért kellett elsőként hallaniuk az
üzenetet.
Krisztus
munkájának minden területén lelkek ébredtek rá szükségükre, éhezték és
szomjúhozták az igazságot. Eljött az ideje, hogy elküldje szeretetének
hírét ezekhez a vágyakozó szívekhez. Mindenkinél a tanítványoknak
kellett képviselniük Őt. A hívők így majd Isten által kijelölt
tanítóknak tekintik őket, s amikor a Megváltó elvétetik tőlük, nem
maradnak vezetők nélkül.
Első
útjukon a tanítványoknak csak oda kellett menniük, ahol Jézus már járt
előttük, és kapcsolatokat teremtett. A legegyszerűbb módon készültek föl
az utazásra. Semmit sem tehettek, ami elfordíthatta elméjüket a nagy
munkától, vagy bármilyen módon ellenkezést válthatott ki, s elzárta
volna a további munka lehetőségét. Nem hordhatták a vallási tanítók
öltözetét, sem semmilyen olyan ruházatot, külső dolgot, amely
megkülönböztette volna őket az egyszerű parasztoktól. Nem kellett a
zsinagógákba menniük, és istentiszteletre hívniuk az embereket,
erőfeszítéseiket házról házra járva kellett megtenniük. Nem volt szabad
szükségtelen üdvözlésre vesztegetniük az időt, vagy hol az egyik, hol a
másik házban vendégeskedni. Ám mindenütt el kellett fogadniuk a derék
emberek vendégszeretetét, akik olyan szívesen fogadták őket, mintha
magát
Ezek
a tanítványok később az igazság hírnökei lesznek, akik előkészítik
Mesterük eljövetelének útját. Az üzenet, melyet hordozniuk kellett, az
örök élet igéje volt, az ember sorsa annak elfogadásán vagy
visszautasításán múlik. Jézus ennek ünnepélyességével akart hatni a
népre, és megparancsolta tanítványainak: "Ha valaki nem fogad be
titeket, és nem hallgatja a ti beszédeteket, mikor kimentek abból a
házból, vagy városból, lábaitok porát is verjétek le. Bizony mondom
néktek: Az ítélet napján könnyebb lesz a Sodorna és Gomora földjének
dolga, mint annak a városnak" (Mt 10:14-15).
Most
a Megváltó szeme a jövőbe tekint, látja a szélesebb területet, ahol
halála után tanítványai lesznek bizonyságai. Prófétikus pillantása
befogja szolgáinak tapasztalatait minden korban, míg másodszor is eljő.
Bemutatja követőinek a rájuk váró küzdelmeket, felfedi a csata jellegét,
tervét. Előtárja a rájuk leselkedő veszélyeket, a megkívánt
önmegtagadást. Azt kívánja, legyenek tisztában az árral, ne lephesse meg
őket az ellenség. Nem test és vér ellen kell hadakozniuk, hanem "a
fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének
világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak"
(Ef 6:12). Természetfeletti erőkkel kell harcolniuk, de biztosak
lehetnek a természetfeletti segítségben is. A menny minden lénye jelen
van ebben a seregben, és közöttük van Az, Aki "Annyival kiválóbb lévén
az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál" (Zsid 1:4). A
Szentlélek, a mennyei seregek Fejedelmének helyettese lejött, hogy
vezesse a harcot. Azok az emberek, akik ebben a küzdelemben részt
vesznek, lehetnek tökéletlenek, reájuk nehezedhetnek bűneik és hibáik,
de Isten kegyelme mindenkié, aki töredelmesen keresi. A Mindenható ereje
azok oldalán sorakozik fel, akik Istenben bíznak.
"Ímé,
- mondotta Jézus - én elbocsátlak titeket, mint juhokat a farkasok
közé; legyetek azért okosak mint a kígyók, és szelídek mint a galambok"
(Mt 10:16).
Maga Krisztus nem erőltette az igazság egyetlen szavát sem,
hanem mindig szeretettel beszélt arról. Az emberekkel való érintkezésben
a legnagyobb tapintattal, előzékeny, kedves figyelemmel járt el.
Sohasem volt durva, sohasem szólt szükségtelenül egyetlen szigorú szót
sem, sohasem okozott szükségtelenül fájdalmat érzékeny lelkeknek. Nem
bírálta az emberi gyöngeségeket. Félelem nélkül leplezte le a
képmutatást, a hitetlenséget, a bűnt, de súlyos feddéseit fátyolos
hangon mondta. Sírt Jeruzsálem, a szeretett város fölött, mely
visszautasította, nem fogadta el Őt, aki az út, az igazság és az élet.
Megtagadták, a Megváltó mégis szánakozva, szelíden szemlélte, s oly
mélyen sajnálta őket, hogy a szíve belefacsarodott. Szemében minden
lélek értékes. Miközben mindig isteni méltósággal viselkedett,
szeretetteljes tiszteletet tanúsított Isten családjának minden tagja
iránt. Mindenkiben elbukott lelket látott, akit meg kell mentenie.
Krisztus
szolgáinak nem a természetes szív követelményei szerint kell
cselekedniük. Szoros kapcsolatban kell lenniük Istennel, nehogy a
kihívás hatására feltámadjon az én, és oda nem illő szóáradatot
indítsanak el, amely nem olyan, mint a harmat, sem mint a csöndes eső,
ami felfrissíti a hervadó növényeket. Éppen ezt akarja Sátán, ezek az ő
módszerei. A sárkány dühös, Sátán szelleme haragban és vádaskodásban
nyilvánul meg. Ám Isten szolgái az Isten képviselői. Ő azt akarja, hogy
mennyei értékekkel foglalkozzanak, azzal az igazsággal, mely az Ő
képmását, címét hordozza. Krisztus hatalma az a hatalom, mellyel le kell
győzniük a gonoszt. Krisztus dicsősége az ő erejük. Az Ő szépségére
kell szögezniük tekintetüket. Ekkor isteni tapintattal és szelídséggel
tudják megjelenteni az evangéliumot. A gondosan ápolt lélek felhívás
hatására sokkal hatékonyabban fog szólni az igazság érdekében, mint
bármely más, bármilyen erőteljes érv.
Akik
megküzdenek az igazság ellenségeivel, azok nemcsak emberekkel, hanem
Sátánnal és ügynökeivel kerülnek szembe. Emlékezzenek a Megváltó
szavaira: "Ímé én elbocsátlak titeket, mint bárányokat a farkasok közé"
(Lk 10:3). Pihenjenek meg Isten szeretetében, lelkük nyugalmat talál,
még személyes megvetés közepette is. Az Úr teljes isteni fegyverzettel
ruházza föl őket. Szentlelke befolyásolja az értelmet és a szívet, hogy
hangjuk ne csatlakozzon a farkasüvöltéshez.
Jézus
így folytatta tanítványai nevelését: "Óvakodjatok az emberektől" (Mt
10:17). Ne helyezzék feltétlen bizalmukat olyanokba, akik nem ismerik
Istent, csak tanácsokkal látnak el, mert ezzel előnyt adnak Sátán
ügynökeinek. Az emberi kigondolások gyakran szemben állnak Isten
terveivel. Akik az Úr templomát építik, azoknak a hegyen bemutatott
minta, az isteni hasonlatosság alapján kell építkezniük. Isten
meggyalázása, az evangélium elárulása az, ha szolgái olyan emberek
tanácsától függenek, akik nem állnak a Szentírás vezetése alatt. A
világi bölcsesség Isten előtt balgaság. Akik abban bíznak, bizonyosan
eltévednek.
"Törvényszékekre
adnak titeket, [...] és helytartók és királyok elé visznek titeket
érettem, bizonyságul ő maguknak és a pogányoknak" (Mt 10:17-18). Az
üldözés következtében a világosság elterjed. Krisztus szolgái a világ
nagy emberei elé hurcoltatnak, akik enélkül talán sohasem hallhatnák meg
az evangéliumot. Az igazságot tévesen mutatják be ezeknek az
embereknek. Krisztus tanítványainak hitét illetően hamis vádakra
hallgatnak. Gyakran egyetlen lehetőségüket, hogy megismerjék az igazság
valódi jellegét, azok tanúságtétele jelenti, akik hitükért próbára
tétettek. Az ilyen embereknek a vizsgálat során válaszolniuk kell,
bíráik hallgatják a hordozott bizonyságtételt. Isten szétosztja
kegyelmét vészhelyzetben levő szolgái közt. "Megadatik néktek - mondja
Jézus - abban az órában, mit mondjatok. Mert nem ti vagytok, akik
szóltok, hanem a ti Atyátoknak Lelke az, aki szól tibennetek" (Mt
10:19-20). Amint Isten Lelke megvilágítja szolgái elméjét, az igazságot
annak isteni erejével, értékével mutatják be. Akik visszautasítják az
igazságot, vádolni fogják és elnyomják a tanítványokat.
A
tanítványok még nem rendelkeztek a mártírok bátorságával és
állhatatosságával, szükségük volt erre a kegyelemre. Azután teljesedett
be a Megváltó ígérete. Amikor Péter és János bizonyságot tett a Magas
Tanács előtt, az emberek "csodálkoznak vala; meg is ismerék őket, hogy a
Jézussal voltak vala" (Acs 4:13) Istvánról íratott meg, hogy "szemeiket
reá vetvén a tanácsban ülők mindnyájan, olyannak látták az ő orcáját,
mint egy angyalnak orcáját." Az emberek "nem állhattak ellene a
bölcsességnek és a Léleknek, mely által szólt" (Acs 6:15.10). S Pál,
amikor saját megpróbáltatásairól ír a császári udvarban, ezt mondja:
"Első védekezésem alkalmával senki sem volt mellettem, sőt mindnyájan
elhagytak. [...] De az Úr mellettem állott, és megerősített engem; hogy
teljesen bevégezzem az igehirdetést, és hallják meg azt az összes
pogányok: és megszabadultam az oroszlán szájából" (2Tim 4:16-17).
Krisztus
szolgáinak nem kell előre beszéddel készülniük, amikor megpróbáltatnak.
Előkészületeiket nap mint nap kell megtenniük: kincsként kell őrizniük
Isten igéjének értékes igazságait, imával megerősíteniük hitüket. Ha
próba jön rájuk, a Szentlélek éppen azokat az igazságokat idézi
emlékezetükbe, melyekre szükségük van.
A
mindennapi, őszinte igyekezet Isten és küldötte, Jézus Krisztus
megismerésére erőt, eredményességet ad a léleknek. A Szentírás
szorgalmas kutatásával nyert tudás megvilágítja az elmét éppen a
megfelelő időpontban. Ám ha valaki elhanyagolja Krisztus igéjének
megismerését, ha próbában sohasem tapasztalta meg kegyelmének erejét,
nem várhatja, hogy a Szentlélek emlékezetébe idézze szavait. Naponta
osztatlan ragaszkodással és bizalommal kell szolgálnunk Istent!
Az
evangéliummal szembeni ellenségeskedés oly keserű lehet, hogy még a
legkedvesebb földi kötelékeket sem veszik tekintetbe. Krisztus
tanítványait halálra adhatja saját házanépük. "Lesztek gyűlöletesek
mindenki előtt az én nevemért - mondotta Ő - de aki mindvégig megmarad,
az megtartatik" (Mk 13:13). Azonban megparancsolta, hogy ne tegyék ki
magukat szükségtelen üldöztetésnek. Ő Maga gyakran felcserélte egyik
munkaterületét egy másikkal, hogy elmeneküljön azoktól, akik életére
törnek. Amikor Názáretben visszautasították, és saját földijei
megpróbálták megölni, lement Kapernaumba, ahol az emberek csodálkoztak
tanításán, "meri beszéde hatalmas vala" (Lk 4:32). Így szolgáinak nem
szabad elbátortalanodniuk az üldöztetéstől, hanem olyan helyet kell
keresniük, ahol tovább dolgozhatnak a lelkek megmentéséért.
A
szolga nem följebbvaló uránál. Az ég Fejedelmét Belzebubnak nevezték,
tanítványait hasonlóan fogják félreismertetni. Krisztus követőinek
bármilyen veszélyben meg kell vallaniuk elveiket. Meg kell vetniük a
rejtőzködést. Nem tehetik meg, hogy nem foglalnak állást, míg úgy nem
érzik, biztonságban megvallhatják az igazságot. Őrökként kell állniuk,
hogy figyelmeztessék az embereket felelősségükre. A Krisztustól kapott
igazságot mindenkinek szét kell osztani szabadon, nyíltan. Jézus így
szólt: "Amit néktek a sötétben mondok, a világosságban mondjátok; és
amit fülbe súgva hallotok, a háztetőkről hirdessétek" (Mt 10: 27).
Maga
Jézus sohasem vásárolt békét megalkuvással. Szíve túlcsordult a
szeretettől az egész emberi faj iránt, de sohasem volt elnéző bűneikkel
szemben. Túlságosan a barátjuk volt ahhoz, hogy csendben maradjon, míg
ők lelket romboló utat követnek - azokat a lelkeket pusztítják, akiket
saját vérén vett meg. Azért munkálkodott, hogy az ember hűséges legyen
magához, és magasabb, örök érdekeihez. Krisztus szolgái ugyanerre a
munkára hívattak el, s óvakodniuk kell, nehogy miközben meg akarják
akadályozni a viszályt, lemondjanak az igazságról. Törekedniük kell
"azokra, amik a békességre valók" (Róm 14:19), igazi béke azonban
sohasem biztosítható az elvek feladásával. Senki emberfia nem lehet hű
az elvekhez anélkül, hogy ellenkezést ne váltana ki. A lelki
kereszténységet ellenezni fogják az engedetlenség gyermekei. Jézus
megparancsolta tanítványainak: "Ne féljetek azoktól, akik a testet ölik
meg, a lelket pedig meg nem ölhetik" (Mt 10:28). Akik hűségesek
Istenhez, azoknak nem kell félniük emberek erejétől vagy Sátán
ellenségeskedésétől. Krisztusban biztosított az örök életük. Egyetlen
félelmük az legyen, nehogy lemondjanak az igazságról, és így elárulják a
bizalmat, mellyel Isten megtisztelte őket.
Sátán
műve, hogy az emberek szívét kétellyel tölti el. Ráveszi őket, hogy
Istenre mint szigorú bíróra tekintsenek. Bűnre kísérti őket, hogy azután
túlságosan gyarlónak tekintsék magukat, semhogy közeledhetnének mennyei
Atyjukhoz, vagy felkelthetnék szánalmát. Az Úr megérti mindezt. Jézus
biztosítja tanítványait Isten együttérzéséről szükségükben,
gyöngeségükben. Nem száll el sóhaj, nem bántja fájdalom, nem gyötri
szomorúság a lelket anélkül, hogy az ne hasítana bele az Atya szívébe.
A
Biblia magas és szent helyén mutatja be Istent, nem a tétlenség
állapotában, nem csöndben, magányosan, hanem mint akit ezerszer ezren,
szent értelmes lények ezrei és ezrei vesznek körül, mind arra várva,
hogy teljesítsék akaratát. Számunkra láthatatlan csatornákon Ő
tevékenyen érintkezésben áll az összes uralma alatti területtel. Ám
éppen ez a mi kis Földünk az a hely, amelyen emberek élnek, akikért
Isten az Ő egyszülött Fiát adta; Ide irányul az egész menny érdeklődése.
Isten lehajol trónjáról, hogy meghallja az elnyomott kiáltását. Minden
őszinte imádkozónak így felel: "Itt vagyok." Felemeli a nyomorgókat,
eltiportakat. Ő is szenved minden szenvedésükben. Minden kísértésben,
próbában közel van a jelenlétét jelző angyal, hogy megszabadítson.
Egy
veréb sem eshet a földre az Atya tudta nélkül. Sátánt Istennel szembeni
gyűlölete arra készteti, hogy a Megváltó gondviselésének minden alanyát
gyűlölje. Tönkre szeretné tenni Isten keze munkáját, örömét leli még az
oktalan teremtmények elpusztításában is. Csak Isten védelmező
törődésének köszönhető, hogy a madarakat őrzi, s azok felvidíthatnak
minket örömteli énekükkel. Nem feledkezik meg a verebekről sem. "Ne
féljetek azért; ti sok verebecskénél drágábbak vagytok" (Mt 10:31).
Jézus
így folytatja: ahogyan ti vallást tesztek énrólam az emberek előtt, úgy
teszek én is vallást rólatok Isten és a szent angyalok előtt. Ti
legyetek az én tanúim a földön, olyan csatornák, melyeken kegyelmem
áradhat a világ meggyógyítására. Így leszek én a ti képviselőtök a
mennyben. Az Atya nem fogyatékos jellemeteket nézi, hanem az én
tökéletességembe öltözve lát titeket. Én vagyok az út, melyen az ég
áldásai jönnek hozzátok. Valaki csak vallást tesz rólam, s ezzel
osztozik áldozatomban az elveszettekért, arról vallást teszek, hogy
osztozzék a megváltottak dicsőségében és örömében.
Aki
vallást akar tenni Krisztusról, abban Krisztusnak kell lakoznia. Nem
adhat olyasmit, amit nem kapott. A tanítványok folyékonyan mondhatják a
tantételeket, ismételhetik magának Krisztusnak a szavait, ám ha nincs
bennük krisztusi gyöngédség és szeretet, nem tesznek vallást Róla. A
Krisztus lelkületével ellentétes lelkület megtagadja Őt, bármi legyen is
a hitvallás. Az ember megtagadhatja Krisztust rágalmazás, bolond beszéd
által, hazug, rosszindulatú szavakkal. Megtagadhatja, ha kitér az élet
terhei elől, vagy bűnös örömöket keres. Megtagadhatja a világhoz való
alkalmazkodással, udvariatlan viselkedéssel, saját véleményének
dédelgetésével, önigazultsággal, kételyek ápolgatásával, bajkeveréssel,
sötétségben lakozással. Mindezek által kinyilvánítja, hogy Krisztus
nincsen benne. "Aki megtagad engem az emberek előtt, én is megtagadom
azt az én mennyei Atyám előtt"- mondja Ő. (Mt 10: 33)
A
Megváltó óva intette tanítványait: ne reméljék, hogy legyőzik a
világnak az evangéliummal szembeni ellenségeskedését, vagy egy idő múlva
megszűnik a szembenállás. Ezt mondta: "Nem azért jöttem, hogy
békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert" (Mt 10:34). E viszály nem az
evangélium nyomán keletkezik, hanem az iránta érzett ellenkezésből
fakad. Minden üldözés közül a családi ellentéteket és a legdrágább földi
barátoktól való elidegenedést a legnehezebb elviselni. Jézus azonban
kijelenti: "Aki inkább szereti atyját és anyját, hogynem engemet, nem
méltó énhozzám; és aki inkább szereti fiát és leányát, hogynem engemet,
nem méltó énhozzám; És aki föl nem veszi az ő keresztjét és úgy nem
követ engem, nem méltó énhozzám" (Mt 10:37).
Krisztus
szolgáinak küldetése nagy megtiszteltetés, szent megbízatás. "Aki
titeket befogad, - mondja Ő - engem fogad be; és aki engem befogad, azt
fogadja be, aki engem küldött" (Mt 10:40). Nem marad észrevétlen,
jutalom nélkül semmilyen, az Ő nevében véghezvitt jó cselekedet. Ebben a
gyöngéd elismerésben részesül Isten családjának leggyarlóbb, legkisebb
tagja is: "Aki inni ád egynek e kicsinyek közül, - azoknak, akik
olyanok, mint a gyermekek a hitben és a Krisztus ismeretében- csak egy
pohár hideg vizet tanítvány nevében, bizony mondom néktek, el nem
vesztheti jutalmát" (Mt 10:42).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése