A keresztény házassága hitetlennel. - Keresztény
világunkban megdöbbentő, riasztó közömbösség uralkodik Isten Igéjének, a
keresztények és a hitetlenek közötti házassággal kapcsolatos tanítása
iránt. Sokan, akik vallják, hogy szeretik és félik Istent, inkább saját
hajlamaikat követik, mint a Végtelen Bölcsesség tanácsát. Abban a
dologban, amely életbevágóan érinti mindkét fél boldogságát és jólétét
ebben és az eljövendő életben, félreteszik a józan ész ítéletét, Isten
félelmét, így a vak ösztönnek és a makacs elszántságnak engedik át az
irányítást.
Férfiak és nők, akik egyébként józanok és lelkiismeretesek,
bezárják fülüket a tanács előtt. Süketek barátaik, rokonaik és Isten
szolgáinak kéréseivel és tanácsaival szemben. A figyelmeztetést és
intést tolakodó beavatkozásnak tekintik és a barátot, aki hűségesen
kifejezi tiltakozását, ellenségként kezelik. Ezért a dolgok úgy
történnek, ahogy Sátán akarja. Ő szövi varázsát a lélek körül, és az
megbabonázott, belehabarodott lesz. Az indítékok az önellenőrzés
gyeplőjét a vágyak közé dobják, a kielégítetlen szenvedélyek veszik át
az uralmat, míg végül az áldozat túl későn ébred rá nyomorúságos,
szolgai sorsára. Ez nem képzeletből vett kép, hanem tény. Isten nem
szenteli meg az olyan kapcsolatokat, melyeket kifejezetten megtiltott.
Isten parancsolata világos. - Isten megparancsolta a régi
Izraelnek, ne házasodjon össze a körülötte élő bálványimádó néppel:
"...leányodat se adjad az ő fiuknak, és az ő leányukat se vegyed a te
fiadnak" Az okot is megadja. A Végtelen Bölcsesség előre látva az ilyen
házasság következményét, kijelenti: "Mert elpártoltatja a te fiadat
éntőlem és idegen isteneknek szolgálnak; és felgerjed az Úrnak haragja
reátok és hamar kipusztít titeket... Mert az Úrnak a te
Istenednek szent népe vagy te; téged választott az Úr, a te
Istened, hogy saját népe légy neki, minden nép közül e föld színén"
(5Móz 7:3-4, 6).
Az Újszövetségben hasonló tilalom van a keresztényeknek
hitetlennel kötendő házasságával kapcsolatban. Pál a korinthusiakhoz írt
levelében kijelenti: "Az asszonyt törvény köti, míg férje él, de ha
férje meghal, szabadon férjhez mehet akihez akar; csakhogy az Úrban"
(1Kor 7:39). Második levelében ezt írja: "Ne legyetek hitetlenekkel
felemás igában, mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? Vagy
mi közössége a világosságnak a sötétséggel? És mi egyezsége Krisztusnak
Beliállal? Vagy mi köze hívőnek hitetlenhez? Vagy mi egyezése Isten
templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok,
amint az Isten mondotta: Lakozom bennük és közöttük járok; és leszek
nekik Istenük és ők én népem lesznek. Annakokáért menjetek ki közülök,
és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és
én magamhoz fogadlak titeket, és leszek nektek Atyátok és ti lesztek
fiaimmá és leányaimmá, azt mondja a mindenható Úr" (2Kor 6:14-18).
Isten átka nyugszik sok, időszerűtlen, nem megfelelő kapcsolaton,
amelyet a világnak e korában kötnek. Ha a Biblia homályos, bizonytalan
megvilágításban hagyná e kérdéseket, akkor megbocsátható lenne az az
eljárás, amit sok ifjú követ egymással való kapcsolatában. Azonban a
Szentírás követelményei nem félparancsok. Megkívánják gondolataink,
szavaink és cselekedeteink tökéletes tisztaságát. Hálásak vagyunk
Istennek, hogy lábainknak szövétneke az Igéje és így senkinek sem kell
eltévesztenie a kötelesség ösvényét. Az ifjúság tűzze ki feladatául,
hogy tanulmányozza a Szentírást és gondosan figyel tanácsaira, mert
mindig sajnálatos hibákat követtek el, amikor eltértek előírásaitól.
Isten tiltja a hívőknek a hitetlenekkel való házasságát. - Isten
népe sohase merészkedjen tiltott területre. Isten tiltja a hívők és
hitetlenek közötti házasságot. Azonban a megtéretlen szív nagyon gyakran
saját vágyait követi és oly házasságot köt, melyet Isten nem
szentesített. Emiatt sok férfi és nő reménység és Isten nélkül él a
világon. Nemes törekvéseik kihaltak. A körülmények láncai által Sátán a
saját hálójában tartja őket. Akit szenvedély és pillanatnyi érzelem
ural, annak keserű termést kell learatnia ez életben, és útja lelke
elvesztéséhez vezethet.
Akik vallják az igazságot, hitetlenekkel kötött házasságukkal
lábbal tiporják Isten akaratát; elvesztik kegyét és tettüket
keservesen megbánják. A hitetlen kiváló erkölcsi jellemmel rendelkezhet,
de az a tény, hogy nem válaszolt Isten követelményeire, és megvetette
az oly drága üdvösséget; ez elegendő ok arra, hogy miért ne kössön a
hívő effajta házasságot. A hitetlen jelleme hasonló lehet annak a fiatal
emberéhez, akihez Jézus e szavakat intézte: "Egy fogyatkozásod van..."
Ez az egyetlen dolog azonban hiányzott.
Salamon példája. - A gyengeség és sötétség embereinek életét Isten
elfogadná és a földön hasznossá, a mennyben pedig dicsőségessé tenné,
de Sátán szüntelenül azon munkálkodik, hogy semmivé tegye szándékaikat
és romlásba sodorja oly személyekkel kötött házasság által, akiknek
olyan a jellemük, hogy az élet útján szinte keresztbe vetik magukat. E
bonyodalomból csak nagyon kevesen kerülnek ki győztesen.
Sátán jól tudta, milyen eredmények kísérnék az engedelmességet,
ezért Salamon uralkodásának korábbi éveiben - évek, melyek dicsőségesek
voltak a király bölcsessége, jótékonysága, egyenessége miatt -, olyan
befolyásokkal igyekezett rá hatni, melyek alattomosan aláásták Salamon
elvhűségét és elválasztották Istentől. Az ellenség sikeres
erőfeszítéseiről e jelentésből értesülünk: "Sógorságot szerze azután
Salamon a fáraóval, az egyiptombeli királlyal és elvevé a fáraó leányát
és hozá Dávidnak városába" (1Kir 3:1).
A pogány néppel kötött szerződésével és a bálványimádó hercegnővel
kötött házassága megpecsételésével Salamon megvetette a bölcs
gondoskodást, amelyet Isten tett népe tisztaságának megőrzése érdekében.
A remény, hogy ez az egyiptomi feleség megtérhet, gyenge mentség volt
Salamon bűnére. A közvetlen parancs megsértésével, hogy maradjon
különálló más nemzetektől, a király egyesítette erejét a test karjával.
Isten részvétteljes kegyelmével egy időre hatálytalanította ezt a
rettenetes hibát. Salamon felesége megtért; így bölcs eljárással a
király sokat tehetett volna a gonosz erőinek feltartóztatására,
amelyeket oktalansága hozott működésbe. De Salamon fokozatosan szem elől
tévesztette erejének és dicsőségének forrását. Ösztönei előnyt nyertek
értelme felett. Ahogy önbizalma növekedett, úgy az Úrnak terveit a saját
maga elgondolásai szerint igyekezett megvalósítani...
Sok hitvalló keresztény Salamonhoz hasonlóan azt gondolja, hogy
összeházasodhat a hitetlennel, mert jó befolyással lesz azokra, akik
helytelenül élnek. Ám nagyon gyakran tőrbe ejtik és legyőzik őket.
Feladják szent hitüket, feláldozzák elveiket és elszakadnak Istentől.
Egyik téves lépés követi a másikat, míg végül oda jutnak, ahol már nem
remélhetik, hogy letörhetik az őket megkötöző láncokat.
Érvelés: "Kedvezően fogadja a vallást." - Néha azt az érvet hozzák
fel, hogy a hitetlen kedvezően fogadja a vallást és minden, ami
elvárható a házasságban az megvan benne, kivéve azt az egyet, hogy nem
keresztény. Annak ellenére, hogy a hívő jó ítélőképessége alkalmatlannak
minősíthet egy életre szóló házasságot a hitetlennel, mégis tíz közül
kilenc esetben az ösztönök győznek. Attól a pillanattól fogva, hogy
fogadalmat tettek az oltárnál, megkezdődik a lelki hanyatlás. Keresztény
buzgalmuk lecsökken és egyik erősségük a másik után dől le, míg végül
mindketten Sátán fekete zászlaja alatt állnak. A menyegzői ünnepségen is
a világ szelleme győz a lelkiismeret, a hit és az igazság felett. Az új
otthonban nem tisztelik az imádkozás idejét. A menyasszony és a
vőlegény egymást választották és ugyanakkor elutasították Jézust.
A változás a hívő félben ment végbe. - Lehet, hogy a hitetlen fél
eleinte nem mutat ellenállást az új helyzetben. De, ha figyelemre és
megfontolásra ajánlják neki a Biblia igazságait, azonnal feltámad
ellenállása: "Összeházasodtunk, tudva, hogy az voltam, aki vagyok!
Kérlek, ne zavarj! Mostantól fogva értsd meg, megtiltom a te különleges
nézeteidről való beszélgetést!" Ha a hívő fél igazi komolyságot mutat
hitével kapcsolatban, akkor barátságtalannak látszik azzal szemben, aki
nem érdeklődik a kereszténység iránt.
A hívő úgy érvel, hogy új kapcsolatában valamennyit engednie kell
választott társának. Pártolja a társadalmi és világi szórakozásokat.
Eleinte nagyon idegenkedő érzéssel teszi ezt, de az igazság iránti
érdeklődése egyre jobban csökken és hite kétellyé és hitetlenséggé
változik. Senki sem gondolta volna, hogy az egykor szilárd,
lelkiismeretes hívő és Krisztus odaadó követője kételkedő, ingadozó
személlyé válhat, amilyen most. Ó! a változást az a meggondolatlan
házasság idézte elő!
A világi szövetség megkötése veszedelmes dolog. Sátán jól tudja,
hogy az az óra, mely sok fiatal férfi és nő házasságkötését bizonyítja,
lezárja vallási tapasztalatuk és hasznosságuk történetét.
Elvesztek Krisztus számára. Egy ideig igyekeznek keresztény
életre, azonban minden küzdelmük a szembenálló oldal állandó befolyása
ellen kell irányuljon. Valamikor kiváltság és öröm volt számukra, ha
hitükről és reménységükről beszélhettek, de most már nem akarják
említeni azt, tudván, hogy az, akivel összekötötték sorsukat, nem mutat
érdeklődést az iránt. A drága igazságba vetett hitük kihal szívükből; és
Sátán alattomosan szövi köréjük a kételkedés hálóját.
A menny örömének kockáztatása. - "Vajon járnak-e ketten együtt, ha
nem egyeztek meg egymással?" (Ám 3:3). "Ha ketten közületek egy
akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja
nekik az én mennyei Atyám" (Mt 18:19). De milyen különös a látvány! Az
oly szoros kapcsolatban levők egyike ájtatosságba merül; a másik
közömbös és gondtalan. Amíg az egyik az örök élet útját keresi, addig a
másik a halálra vezető széles úton jár.
Százak áldozták fel Krisztust és a mennyet megtéretlen
személyekkel való házasságuk következményeként. Lehetséges-e, hogy
Krisztus szeretete és közössége oly csekély értékű számukra, hogy többre
becsülik halandó emberek társaságát? Annyira kevésre becsülik a
mennyet, hogy készek kockáztatni örömüket oly egyénért, aki nem szereti a
drága Megváltót?
A hitetlennel való kapcsolat azt jelenti, hogy Sátán területére
lépsz. Megszomorítod Isten Lelkét és elveszted védelmét. Megengedheted-e
magadnak, hogy ilyen rettenetes előnyt adj ellenfelednek az örök
életért vívott harcodban?
Kérdezd meg magadtól: "A hitetlen férj nem fogja-e eltéríteni
gondolataimat Jézustól? Ő inkább a gyönyört szereti, mint Istent. Nem
fog-e rávenni majd engem is, hogy azokat a dolgokat szeressem, amit ő?"
Az örök élet ösvénye meredek és göröngyös. Ne végy magadra felesleges
terhet, hogy visszatartson előrehaladásodban.
Otthon, ahol az árnyak sosem tűnnek el. - A szív emberi szeretet
után sóvárog, azonban ez a szeretet nem elég erős, vagy elég tiszta vagy
elég értékes ahhoz, hogy Jézus szeretetének helyét pótolja. Csak
Megváltójában találhat a feleség bölcsességet, erőt és kegyelmet, hogy
szembeszálljon az élet gondjával, felelősségével és bánatával. Őt kell
erősségévé és vezetőjévé tennie. A nő adja át magát Krisztusnak mielőtt egyik földi barátjának adná át magát, és
semmi olyan kapcsolatra ne lépjen, mely ellenkezik ezzel. Aki igazi
boldogságot akar találni, annak előbb el kell nyernie a menny áldását
mindarra, amivel rendelkezik és mindarra, amit cselekszik. Az Isten
iránti engedetlenség az, mely sok szívet és otthont szomorúsággal tölt
be. Testvérnő, ha nem akarsz olyan otthont, ahonnan az árnyak sosem
tűnnek el, akkor ne egyesülj az Úr ellenségével.
A keresztény okfejtése. - Mit kell tennie minden kereszténynek,
amikor próbára tevő helyzetbe kerül, mely megvizsgálja hitelveinek
alaposságát? Jelentse ki nyíltan, követésre méltó szilárdsággal: "Én
lelkiismeretes keresztény vagyok. Hiszem, hogy a hét hetedik napja a
bibliai szombat. Hitünk és alapelveink olyanok, hogy ellenkező irányba
vezetnek, ezért nem lehetnénk boldogok együtt, mert ha én Isten akaratát
igyekszem tökéletesebben megismerni, egyre jobban más leszek, mint a
világ és Krisztus hasonlatosságára alakulok át. Ha ezután sem látsz
semmi gyönyörűséget Krisztusban, semmi vonzerőt az igazságban, akkor a
világot fogod szeretni, amit én nem szeretek. Isten dolgait fogom
szeretni, amelyeket te nem tudsz szeretni. A lelki dolgokat lelkileg
ítéljük meg. Lelki megkülönböztető képesség nélkül nem tudod meglátni
Istennek irántam támasztott igényét, nem tudod felfogni a Mesterem
iránti engedelmességet, akit szolgálok. Ezért úgy érzed, hogy
elhanyagollak téged vallási kötelezettségeim kedvéért. Nem leszel
boldog; féltékeny leszel ama érzelmeimre, amelyeket Istennek adok, így
egyedül fogok állni vallásos hitemben. Ha nézeted megváltozik, ha szíved
meghajol majd Isten igényei előtt, és megszereted Megváltómat, akkor
megújíthatjuk kapcsolatunkat."
Így a hívő áldozatot vállal Krisztusért, amit lelkiismerete
helyesel, és megmutatja, hogy az örök életet sokkal többre értékeli,
semhogy megkockáztatná annak elvesztését. Érzi, hogy jobb, ha házasság
nélkül marad, minthogy érdekeit egy életre összekösse olyan egyénnel,
aki inkább a világot választja, mint Jézust, és aki eltérítené Krisztus
keresztjétől. Biztos házassági szövetség. - Csak Krisztusban lehet biztonsággal
házasságot kötni. Az emberi szeretetnek az isteni szeretetből kell
legszorosabb kötelékét fonnia. Csak ott lehet mély, őszinte, önzetlen
ragaszkodás, ahol Krisztus uralkodik.
Ha az egyik fél a házasságkötés után tér meg. - Aki még
megtéretlen korában lépett házasságra, azt megtérése még inkább társa
iránti hűségre kötelezi, bármennyire különbözik is vallási
meggyőződésük. Isten kívánalmait azonban minden földi kapcsolat fölé
kell helyeznie, még akkor is, ha annak próba és üldözés a következménye.
Lehet, hogy ez a hűség, ha szeretettel és szelídséggel párosul,
megtéréshez vezetheti a hitetlen társat.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Utolsó napi szombattartók.Avagy akiken Isten pecsétje található.
Az ószövetségi próféciák világossá teszik, hogy az emberi történelem utolsó napjaiban azok, akik hűek Istenhez, a hetedik nap megfigyelői ...
-
Izrael gyermekei a pusztában vándoroltak, amikor három napig nem találtak iható vizet. Szenvedtek a szomjúságtól és „zúgolódott a nép Móz...
-
https://www.youtube.com/watch?v=k5rFXBXqIH0&list=PLuAiL6ufHg62_umel9W-xgGwWBLD4jdKc jelenések könyve sorozat D...
-
Az emberiség történelmét "nyomorúság", "sötétség" és "homály" (Ézsa 8:21) jellemezte. Hosszú száza...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése